Saturday, January 31, 2009

Azalina: PM, TPM dan Pemimpin-Pemimpin UMNO Pengecut!!


Terkejut beruk saya membaca kenyataan anggota MT UMNO, Datuk Seri Azalina Othman seperti yang tersiar dalam star online hari ini. Beliau menyifatkan mereka yang cuba mengelak daripada saingan dalam pemilihan jawatan tertinggi UMNO sebagai "pengecut" dan oleh itu sistem kuota pemilihan parti itu perlu dihapuskan secepat mungkin.

Beliau yang juga Menteri Pelancongan berkata, MT Umno seharusnya mengambil keputusan segera berhubung penggunaan sistem kuota tanpa menunggu sehingga selepas perhimpunan agung tahunan dan pemilihan pusat Mac ini.

"Hanya pengecut memilih untuk bertanding di bawah sistem kuota. Parti-parti lain seperti DAP, PKR dan PAS, mereka tiada sistem kuota.

"Saya sedih dengan sistem ini yang tidak menggalakkan demokrasi dalam pertandingan parti," kata beliau pada sidang media selepas melancarkan "Zoom! Homestay Pulau Pinang di Pulau Betong di sini hari ini. Beliau menegaskan, sekiranya sistem itu dibubarkan maka ia akan menjadikan pemimpin yang bertanding untuk sesuatu jawatan itu lebih bertanggungjawab.

Siapa si-pengecut yang Azalina maksudkan itu? Jika diteliti senarai si-pengecut dalam UMNO tentu panjang berdasarkan definasi Azalina itu. Ini kerana semua yang menganggotai MT, dari ahli MT, NaibPresiden, Timbalan Presiden dan Presiden yang berada di jawatannya kini adalah hasil sistem kuota itu. Jadi semua yang kini dan sebelum ini memenangi jawatan mereka hasil dari sistem kuota itu adalah pengecut. Pak Lah pengecut, Najib pengecut, Muhyidin pengecut dan semua menteri-menteri lain adalah pengecut belaka!

Benarkah semua pemimpin UMNO pengecut seperti yang Azalina katakan? Mengapa Azalina nampak marah sangat hingga semua boss dan rakan-rakannya diborong habis sebagai pengecut? Tepuk dada, tanya siapa lagi nak lompat!

Oleh: pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.