Saturday, January 31, 2009

Ke Mana Dua EXCO Perak Menghilang?

Kabarnya sudah empat hari dua Adun PKR yang juga exco kerajaan negeri Perak menghilangkan diri tanpa dapat dikesan oleh parti yang dianggotainya dan juga kaum keluarganya. Ke mana kedua-duanya menghilangkan diri? Itulah misteri yang belum dapat dirungkai hingga kini.





Bagi PKR, mereka mensyaki kehilangan kedua-dua exco tersebut, Jamaluddin Md Radzi dan Osman Jalu ada kaitan dengan cubaan BN memujuk mereka dengan imbuhan termasuk tawaran wang ringgit. Andaiaan itu diperkuatkan dengan kes mahkamah yang sedang mereka hadapi kini. Kononnya mereka diberi tawaran untuk dilepaskan dari pertuduhan jika sanggup melompat parti ke BN. Sama ada andaian tersebut benar atau tidak hanya masa yang akan menentukannya.

Bolehkah kita percaya andaian kedua-dua Exco tersebut sedang dipujuk untuk lompat parti? Berdasarkan serangan bertubi-tubi daripada beberapa pemimpin UMNO terhadap Datuk Nasarudin yang lompat parti baru-baru ini, maka TAK MUNGKIN UMNO yang melakukan kerja itu. Tak kan pula UMNO melakukan sesuatu yang ia sendiri tidak suka? (dulu memang UMNO suka lompat-lompatan, itu pengecualian). Yang sanggup melakukan sesuatu yang ia sendiri tidak suka hanyalah orang gila. Dan UMNO bukan parti orang-orang gila walaupun komen-komen tidak menentu beberapa pemimpin mereka akhir-akhir ini boleh membuatkan kita pening kepala.

Oleh: pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.