Monday, March 30, 2009

Amboi....Baiknya Pemimpin BN, Tak Pernah Tuduh Menuduh dan Menyerang!!

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dilaporkan oleh star online berkata Barisan Nasional (BN) tidak dapat menerima cara pembangkang mengamalkan politik tuduh-menuduh terhadap pemimpin kerajaan semasa berkempen dalam pilihan raya.

"Itu cara pembangkang (tuduh menuduh). Kita memang tak setuju langsung dengan kempen cara itu", kata Abdullah.

Ditanya situasi berkempen yang hanya melihat pembangkang yang menyerang pemimpin kerajaan tetapi pemimpin kerajaan tidak berbuat sedemikian, Abdullah berkata itu bererti bahawa pemimpin kerajaan terdiri daripada orang yang baik.

***********************************************************************************

Komen pendikar gunung kriang:

Amboi....baiknya pemimpin BN, tak mengamalkan politik tuduh menuduh! Amboi...baiknya pemimpin BN, tak pernah menyerang PR!

Baik sungguh depa! Habis yang tiap-tiap hari asal saja ada siaran berita di TV sentiasa menyerang, memfitnah dan membuat cerita karut tentang kerajaan negeri pakatan rakyat dan pemimpin PR itu siapa, ya? Jika pemimpin BN itu tidak mengamalkan politik tuduh menuduh dan serang menyerang, siapa gerangan manusia yang selalu buat pelbagai cerita fitnah tentang PR itu? Adakah yang selalu muncul di TV buat fitnah terhadap PR itu 'hantu raya' jelmaan pemimpin BN keranawajah mereka saling tak tumpah serupa dengan pemimpin BN?

Hari ini pun semua akhbar kecoh dengan berita kononnya Datuk Sri Nizar buat kacau di Masjid Simpang. Tapi media kita hanya kutip cerita dari versi Zambry pemimpin kudeta itu. Mereka tidak siarkan apa yang sebenarnya berlaku berdasarkan cerita DS Nizar sendiri. Mereka juga tidak ambil berita dari sumber berkecuali iaitu Imam masjid yang bertugas ketika itu.

Berita dari masjid Simpang itu sebenarnya kecil saja - Nizar imamkan solat yang dimakmumkan oleh Zambry, Muhyiddin dan Ismail Sapian. Tetapi Zambry pemimpin BN yang kata Pak Lah tidak suka 'tuduh menuduh' itu telah menyerang Nizar, mula-mula dalam masjid, kemudian isu itu dibawanya pula ke Tokong Nyee Wong Kong untuk fitnahan media.

Jadi, siapa yang suka tuduh menuduh dan menyerang, semua orang tahu, imam masjid dan saksi yang terdiri dari makmum yang hadir di masjid Simpang pun tahu, yang tak tahu cuma orang seperti Pak Lah. Kesian Pak Lah!

2 comments:

Prof. Era Pasca said...

paklah pun kincing gak ke?
Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang meminta agar rakyat tidak menjadikan tiga pilihan raya kecil pada 7 April ini sebagai satu “pungutan suara”
mohyidin bodoh! mohyidin kate PRK 3tpt bukan pungutan suara rakyat..
abis pungutan duit poket die?

fakta telah beritahu..
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/pilihan-raya-malaysia-bijaknya-yab-ds.html

pendikar gunung kriang said...

Muhyiddin berkata begitu sebab dia takut kalah dan tak mahu orang kata partinya telah ditolak rakyat (memang ditolak rakyat pun, cuma mreka saja masih tak sedar diri)

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.