Thursday, March 26, 2009

Apa Komen Dr Mahathir Mengenai Ketewasan Anaknya?

Ketika ini dikatakan pengundian untuk pemilihan kepimpinan Timbalan Presiden, Naib Presiden dan Majlis Tertinggi UMNO telah selesai. Keputusan akan diumumkan malam ini. Saya tidak sedikit pun tertarik dengan keputusan yang bakal diumumkan malam nanti itu. Siapa pun yang menang, ia cuma penting untuk pemimpin UMNO saja. Siapa jua yang menang, siapa pun petualang yang menang, mengikut tradisinya poketnya akan semakin kembung. Yang susah dan tersiksa dilapah bagai lembu, kita inilah juga, rakyat marhaen.

Justru saya tidak sedikit pun rasa teruja hendak tahu siapa yang menang dalam pemilihan jawatan-jawatan utama dalam UMNO yang bakal diumumkan itu. Bagaimanapun, saya agak tertunggu-tunggu juga hendak dengar komen Tun Dr Mahathir yang biasanya power dan pedas itu. Tapi sudah 17 jam lepas kemenangan Khairy dan ketewasan Mukhriz, saya belum dengar komen Dr Mahathir mengenainya. Dia tidak teringin komen tentang ketewasan teruk anaknya itu ke? Kadang-kadang khuatir juga dalam diam-diam orang tua itu kena serangan jantung kerana terkejut anaknya yang dijangka menang mudah itu tewas. Maklumlah harapan anak lelakinya itu menyambung perjuangannya hancur lebur bagai debu. Namun jika negarawan itu masih sihat walafiat pasti lepas ini komen berbisanya akan meletup. Jadi tunggu sajalah.

Atau Dr Mahathir sedang menunggu keputusan penuh pemilihan Majlis Tertinggi, Naib Presiden dan Timbalan Presiden sebelum memberi komen? Mungkin juga! Jadi kita tunggu esok saja mendengar komennya yang mungkin penuh sindiran pedas!

Oleh: pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.