Tuesday, March 31, 2009

UMNO Buktikan Tuduhan Kit Siang Bahawa Parti Itu Gila Kuasa Benar Belaka!!


Sudah masuk tiga hari selepas berlalunya pemilihan UMNO. Yang menang masih dibuai mimpi indah mendapat sesuatu ganjaran yang lebih besar di hari muka. Yang tewas masih berharap belas kasihan nakhoda baru untuk terus berkuasa.

Setakat ini cuma ada seorang saja di kalangan kepimpinan UMNO berjawatan Menteri/Timbalan Menteri/Menteri Besar yang tewas menunjukkan kejantanannya dengan berani meletak jawatan: Datuk Shahril Samad. Yang lain: Mat Taib, Azalina, Syed Hamid Albar, Rais Yatim, tiga Timbalan Menteri dan empat Menteri Besar dan Ketua Menteri yang tewas tidak beri apa-apa komen atau beri komen bodoh-bodoh tak cerdik: tunggu dan lihat dulu!



Shahril : spesis jantan terakhir UMNO?

Yang terbaru ialah Syed Hamid Albar yang juga memberi komen bodoh-bodoh tak cerdik: nanti saya pikir dulu selepas Najib menjadi Perdana Menteri.

Jadi menteri yang rambutnya semakin jarang itu masih mengharapkan belas ihsan Najib. Jadi menteri yang selalu cakap besar itu punya hati yang sangat kecil dan nampak masih enggan berundur, kecuali boss barunya nanti mengusirnya baru dia sanggup pergi.

Nampaknya kecuali Shahril, semua Menteri, Timbalan Menteri, Menteri Besar dan Ketua Menteri dari UMNO yang tewas itu dari jenis mereka yang mukanya betul-betul tidak bermaruah, masih mahu pegang jawatan walaupun perwakilan sendiri sudah menolak mereka.

Benarlah kata orang UMNO dipenuhi pemimpin yang gila kuasa. Pemimpin yang gila kuasa ini tidak akan berundur secara sukarela walaupunh sudah tidak dipercayai pengikutnya lagi. Mereka masih berharap belas ihsan bossnya untuk terus memegang kuasa yang ada.

Pada 25 Mac lalu, Lim Kit Siang telah diusir keluar dari Dewan Rakyat kerana memanggil UMNO parti orang 'gila kuasa'. Kini Mat Taib, Rais, Syed Hamid, Azalina dan lain-lain yang tewas itu telah membuktikan tuduhan Kit Siang itu benar belaka, UMNO memang parti yang dipenuhi pemimpin gila kuasa!


Oleh: pendikar gunuing kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.