Thursday, April 2, 2009

Sejenak Bersama Lawak Bodoh TV3 Suku Di Dua Bukit



Sebentar tadi saya baru sahaja menonton berita TV 3 suku. Saya dan isteri ketawa terbahak-bahak menonton berita itu. Kalau nak bodek UMNO/BN pun, biarlah nampak cerdik sikit.

Lawak satu

TV3 suku kata: Kempen BN semakin rancak. Banyak cawangan baru UMNO ditubuhkan di Bukit Gantang.

Kah... kah... 50 tahun dah merdeka, rupanya kat Bukit Gantang banyak lagi cawangan UMNO tak tertubuh. Berita tadi beri gambaran seolah olah Pakatan Rakyat dah menguasai Bukit Gantang sejak merdeka 1957. Semua tempat adalah kubu Pakatan Rakyat. Padahal Pakatan Rakyat hanya menang di Bukit Gantang bermula Mac 2008. Sebelum ni Bukit Gantang adalah kubu BN.

lawak dua

TV3 suku kata: Masyarakat India semakin memberi sokongan pada BN. Mereka terpinggir sejak berbelas-belas tahun yang lalu tanpa bekalan air.

Pakatan Rakyat baru memerintah 11 bulan, sedangkan mereka dah dinafikan hak mendapat bekalan air berbelas-belas tahun... Apa punya berita ni. Siapa yang menafikan hak mereka dapat bekalan air berbelas-belas tahun yang lalu. Bukankah berbelas-belas tahun lalu BN adalah pemerintah di Perak.

Lawak tiga

TV3 suku kata: Calon BN Bukit Selambau membuat kenyataan, rakyat perlukan kerajaan yang kuat bela rakyat. Kemenangan beliau akan mewujudkan kerajaan yang kuat untuk membela rakyat.
Untuk makluman kalau Calon BN menang kat Bukit Selambau, mereka tetap tak dapat bentuk kerajaan. Calon BN lupa bahawa BN di Kedah adalah pembangkang. Itulah ... lama sangat jadi kerajaan ... lupa BN dah kalah di Kedah. Kalau rakyat nakkan kerajaan yang kuat PR mesti diberi kemenangan.

(Sumber: Teluk Bakong Online)

pendikar gunung kriang: Banyak lagi lawak kurang cerdik TV3 Suku ni. Hari-hari kita boleh tonton sebagai sumber hiburan. Tu ler nak tunjuk terer buat berita sampai berita serius jadi berita lawak. Tapi bagus juga tengok berita TV3 Suku yang penuh lawak tu...kurang sikitlah tension!

1 comment:

nokiadaun said...

aku selalu ckp dgn mber2 aku yg stp hr kul 8 mlm-8.30 mlm...akn da program raja lawak kt tv3....yela,aku tgk bite utk gelak ketawa....smlm,aku bkte ttg lawak ini...

-> lawak 1,adatla...stp kali PRK @PRU..aghli umno tmbh rmi tp tetap kalah gak...


->lawak 2,dh bpuluh thn bn pgg perak...xkn skg bru nk prasan....


->lawak 3,die tanding kerusi DUN...xkn la nk bersuara sal 2 kt DUN...hal 2 slu kne suare kt parlimen....

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.