Friday, August 7, 2009

Jangan Panik, Yang Mati Belum Sampai 1,400!!

http://www.asiaone.com/a1media/health/06Jun09/others/ismail.jpg

Saya menonton TV malam tadi yang menayangkan wajah serius Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican yang meminta rakyat Malaysia supaya jangan panik berikutan kematian korban ke 14 selsema babi. Yang herannya ketika menyeru rakyat supaya 'jangan panik', wajah Ketua Pengarah Kesihatan itu sendiri seperti orang panik dengan alur-alur kerutan yang sangat jelas di dahinya.

Tapi betullah kata Tan Sri Ismail, mengapa rakyat Malaysia perlu panik? Yang meninggal kerana selsema babi itu bukankah baru 14 orang, bukannya 140 orang atau 1,400 orang. Oleh itu kita jangan panik, jalani kehidupan seperti biasa. Kita hanya boleh jadi panik jika yang kena selsema babi itu menteri kita, pegawai atasan Kementerian Kesihatan atau mereka yang dekat dengan kita. Selagi yang meninggal itu 'orang luar' dari lingkungan itu, walaupun ia saudara seagama kita, saudara 1Malaysia kita; janganlah panik. Ikutlah nasihat Ketua Pengarah Kesihatan: jangan panik! Tunggulah korban ke-100, ke-140 atau ke-1,400, kemudian baru kita sama-sama panik!!!

~ pendikar gunung kriang

3 comments:

antibiotic said...

hahaha...ko pnye ayat memg menganjing menteri2 ...hahaha
aku suke,aku suke...hahha
klu da ke 1400..aku x kuar umah..haha

jeebond said...

Salam tuan tanah. Tolong masukkan url bloglist malaysia ke bloglist tuan. Terima kasih..
http://bloglistpolitik.blogspot.com/

pendikar gunung kriang said...

T.kasih antibiotic & jeebond kerana mengikuti blog saya.
Utk jeebond, url blog sdr telah saya masukkan dlm bloglist saya. T.kasih!

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.