Tuesday, August 11, 2009

UMNO, Aku Rindu Suaramu!!!


Tiba-tiba saja sejak beberapa hari lepas, replika besar Najib yang dinaikkan beberapa ratus meter di depan patung besar Dewa Muruga yang berwarna emas di pintu masuk gua Batu Caves, menjadi isu.

Apa tidak menjadi isu, di lokasi yang hampir sama pada Oktober tahun lepas, replika Anwar telah dinaikkan oleh penyokong-penyokongnya dan kemudian menjadi ISU BESAR dalam UMNO. Umno Gombak dan pemimpin-pemimpin besar parti itu, termasuk menterinya mendepani usaha menentang keras penegakan replika Anwar, kerana imej besar berdekatan simpang jalan itu didakwa mengganggu kelancaran lalulintas di samping bertentangan dengan Islam. Malah Mufti dPerlis ketika itu sempat mengeluarkan fatwa mengenai penegakan replika itu.

Anehnya, apabila replika Najib berdiri megah di Batu Caves, tiada pula komen keras dari pemimpin-pemimpin UMNO, termasuk UMNO Gombak. Malah ketika dihubungi Malaysiakini kelmarini, ketua UMNO Gombak, Abdul Rahim, enggan mengulas mengenai replika presiden UMNO dengan alasan "belum melihat sendiri imej tersebut". Tidak tahulah sama ada beliau, menteri-menteri UMNO dan Mufti Perlis sempat melihat replika Anwar sebelum memberi komen mereka dahulu!

Apapun, kita harap pemimpin-pemimpin UMNO termasuk Ketua UMNO Gombak yang menentang keras penegakan replika Anwar dahulu dapat memberi komen dalam tempoh terdekat. Kita hendak melihat sama ada mereka masih punya pendirian konsisten dalam isu itu. Janganlah bila terkena kain orang, kita nampak kotornya; tapi bila terkena seluar dalam sendiri, buat-buat tak nampak dan tak rasa pula!

bersuaralah UMNO mengenai replika Najib ini
bersuaralah UMNO
katakan sesuatu
UMNO, aku rindu suaramu!!


~ pendikar gunung kriang

3 comments:

Kumbang said...

Kumbang pun rindu suara PAS dan PKR membantah kenyataan KP DAP menggelarkan Islam sebagai 'fucking religion',ronnie liu mengatakan beer itu halal dan Jeff ooi yang mengatakan JIM itu pengganas.

Rindunya bro

pendikar gunung kriang said...

kumbang,

KP DAP telah memberi penjelasan dan membuat laporan polis terhadap pihak yang memburuk & menggunakan namanya. Ronnie Liu dan Jeff Ooi juga telah memberi penjelasan dan memohon maaf. Jadi rindu kumbang terhadap mereka pasti terlerai bila isu selesai.

toyu said...

umaangggg oiii... besaq gilerr tuhh.... pencapaian dah diutamakan kan la tuhh... tu yg besaq berdiri kat situ.... mau patung hat kala mas tu dok jaki ja tgk 'mamat' tu potong line dia... harharrharrr...

mmg teramat heran sungguh.. dulu kan main depa dok pong pang pong pang hingaq 1Malaysia pasei replika DS Anwar ada yg pi pacak. Pakat bebuih mulut dok bagi komen.

tapi mengkala mai hat ni... cehh... suma kena penyakit 'kuku dan mulut' 1Malaysia... sengap abihh...

aku rasa nanti depa akan usung bawak masuk dlm gua hat kat ataih tu pa...

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.