Friday, September 25, 2009

Saya Sudah Pulih Dari Koma Yang Panjang!

My Photo

Assalamualaikum bloggers yang masih mengingati saya!

Saya pernah berjanji selepas semuanya pulih, saya pasti kembali bersiaran di blog ini. Memang banyak rintangan yang mengganggu kelancaran saya bersiaran dan berkarya menerusi blog ini sepanjang satu setengah bulan yang lepas. Selama satu setengah bulan ini, urusan rasmi bercampur urusan peribadi dan famili menghalang saya melayari dan aktif di alam siber. Halangan terakhir ialah ketidak lancaran talian streamyx, kerana brokband di tempat saya tinggal tak boleh harap langsung, walaupun ia cuma 2 kilometer dari pusat bandar Alor Setar. Tapi mulai hari ini talian streamyx sudah boleh dikatakan pulih. Saya gunakan ayat "sudah boleh dikatakan pulih" kerana masih ada gangguan talian. Tak tahulah apa sebabnya belum pulih sepenuhnya, mungkin juga kerana talian sibuk seperti lebuhraya yang banyak menerima tetamu sepanjang cuti panjang Edul Fitr ini. Sedang menulis ini pun, 2 kali talian streamyx terputus!

Kali terakhir saya benar-benar berkarya dan berposting ialah pada 11 Ogos. Tulisan-tulisan lain pada 13 Ogos, 6 September dan 22 September hanya sekadar pemberitahuan saya masih wujud di alam fana ini. Sepanjang tidak melayari internet dan bersiaran di blog ini, saya seperti orang koma yang hanya dapat mendengar dan melihat tetapi tidak dapat menyumbang apa-apa.

Kini talian telah boleh dikatakan pulih. Dan saya akan menulis lagi selepas ini. Mulai saat ini, saya tidak koma lagi dalam berkarya. Tapi seperti orang yang baru pulih dari koma yang panjang saya juga perlu sedikit masa pemulihan untuk berkarya sepenuhnya. Saya kena belajar bertak-tih dan mengesot sebelum dapat berjalan semula. Pasti sedikit masa diperlukan untuk mengembalikan sentuhan lama.....

~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.