Wednesday, November 18, 2009

Anjing, Beruk dan Haram Ja*** Itu Pun Peminat Dr Asri Juga?





Cuba perhatikan gambar di atas yang diambil pagi tadi di pekarangan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Tiimur. Nampaknya begitu ramai peminat Dr Asri. Di sebelah kanan Dr Asri ialah Maharaja Perlis yang bernama Shahidan Kassim yang memang dikenali sebagai penyokong kuat Dr Asri sejak dahulu lagi. Malah pagi tadi Maharaja Shahidan kelihatan menaiki kereta yang sama untuk ke mahkamah dengan Dr Asri.


Tapi siapa gerangan yang berkepala botak dan badan montel di sebelah kiri Dr Asri itu? Nampak sekali imbas macam seorang lelaki lembut yang dalam blognya pada 8 Mei 2009 pernah menggelar  pemimpin serta penyokong Pakatan Rakyat sebagai "Anjing dan Beruk" serta "Haram Jadah" ketika krisis Perak sedang memuncak dahulu? Orang itukah yang nampak berada begitu rapat dengan Dr Asri itu? Khabarnya pemuda tua tersebut baru balik dari Mekah. Mungkin dia sudah benar-benar  berubah lepas balik daripada Mekah sehingga hendak berdampingan dengan ulamak pula. Kalau begitu, baguslah, sekurang-kurangnya adik Azmin Ali ini sudah setaraf dengan Marina Mahathir dan rakan-rakan Sisters In Islam, NGO-NGO serta beberapa pemimpin PKR, Pas dan  Umno yang juga menyatakan sokongan terhadap Dr Asri.

Semoga lepas ini pemuda tua bermulut laser itu benar-benar berubah dan tidak menjadi "anjing, beruk dan haram jadah" lagi.


~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.