Friday, November 20, 2009

Rupanya Raihan Lebih Popular Dari Najib!!




Sebelum terlewat, terlebih dahulu saya ucapkan tahniah kepada TG Nik Aziz yang dipilih oleh The Royal Islamic Strategic Studies Center sebagai tokoh ke 42 dari keseluruhan 500 Muslim yang paling berpengaruh di dunia.


Juga tahniah kepada Penasihat PKR, Anwar Ibrahim yang turut disenaraikan di dalam senarai 450 “Honourable Mention” sebagai tokoh Islam yang paling signifikan di dalam dunia. Nama Anwar Ibrahim tersenarai di bidang politik berserta dengan nama Tun Dr Mahathir Mohammad, tetapi malangnya  nama Dr Mahathir tidak disenaraikan di dalam “Honorable Mention”.

Yang menariknya Kumpulan Raihan yang terkenal dengan lagu-lagu nasyidnya itu turut tersenarai di dalam katagori Seni dan Budaya.

Begitulah dunia Islam melihat Malaysia. Pasti tidak mengejutkan jika TG Nik Aziz dan Anwar Ibrahim menerima pengiktirafan itu kerana jasa-jasa mereka tyrhadap pembangunan Islam.  Tapi apabila Dr Mahathir yang seringkali cuba menyelitkan namanya sebagai antara tokoh yang paling banyak bercakap mengenai umat Islam itu tidak diletakkan setaraf dengan Nik Aziz dan Anwar, ia pasti mengecewakan orang tua itu, keluarganya dan ahli-ahli parti yang dianggotai Dr Mahathir. 


Dan di mana nama hero 1Malaysia yang bernama Najib Tun Razak itu? Mengapa tokoh yang paling berpengaruh di Malaysia itu tiada langsung dalam senarai tokoh Islam yang paling berpengaruh di dunia?


Kesian, Najib, tidak sangka lagu nasyid Raihan lebih popular dari slogan 1Malaysia Najib!!



~ pendikar gunung kriang

2 comments:

baginda® said...

kalau depa letak 50 org islam sebagai pembunuh insyaallah ada name beliau

pendikar gunung kriang said...

baginda,

Jika sebagai pembunuh, agak-agak dia diletakkan nombor berapa?

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.