Saturday, December 12, 2009

Lembu Pun Ketawa Tengok Gelagat Pemuda Umno Kelmarin!!!



ha...ha...lembu pun ketawa melihat lawak Umno & the gang


Kelmarin, bertempat di pekarangan Masjid Daerah Seberang Perai Utara, Pulau Pinang; kononnnya sekumpulan orang ramai membuat demonstrasi membantah kenyataan Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng berhubung peruntukan dana pembinaan masjid. 

Mereka yang hadir menghadiri demonstrasi itu dikatakan sungguh ramai - 260,000 orang!!! Tapi memandangkan angka 'kosong' (0) yang begitu banyak, selepas dikira balik, jumlah sebenar yang menyertai demonstrasi itu hanya setakat 26 orang saja! 26 orang buat demonstrasi, atau hanya buat pameran tayang gusi?


Mengikut Harakahdaily, mereka yang membuat demontrasi tayang gusi ala-kartun itu dipercayai mewakili tiga Pertubuhan Bukan Kerajaan dan sebuah parti politik tidak laku, iaitu Pertubuhan Gabungan Suci Asli Malaysia (GSAM), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM), Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) dan  Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tasek Gelugor.
 

Yang melucukan, isu yang ingin dibawa oleh pihak penganjur itu tidak mendapat perhatian jemaah yang dilihat tidak berminat menyertai bantahan tersebut kerana rata-rata mereka sudah memahami perkara sebenar berhubung isu tersebut. 

Walaupun hanya 26 manusia tidak siuman yang hadir, diberitakan demonstrasi itu menarik perhatian  sekumpulan lembu di padang sebelah masjid. Lembu-lembu itu dikatakan seperti teruja mendengar suara bising para penunjuk perasaan yang seolah-olah berlagak macam matador yang sedang berlatih menangkap lembu gila itu. Tapi akhirnya diberitakan lembu-lembu itu juga ketawa besar selepas melihat 'matador pencen' di depan mereka itu hanya mampu menjerit kosong di depan mikrofon yang pada mulanya kelihatan seperti lembing pembunuh lembu!


~ pendikar gunung kriang

3 comments:

Pendekar Takde Ekor said...

hai penulis blog.. dah hitam dah hati engko ni.. org kapir persoal masjid agama islam ko boleh buat main2 je? Neraka jahannam lah jawabnya ko ni nanti.

Anonymous said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam balas untuk komentar " pendekar takde ekor " Kome ni dah hitam dah buta mata dan hati kome ni , bila UMNOBN robohkan surau dan masjid . Orang UMNOBN robohkan surau dan masjid kome buat deg jer ? Neraka jahannam dam wil lah jawabnya kome ni nanti.hj jamaludin

Anonymous said...

bila UMNOBN roboh surau dan masjid?.Adekah anda bodoh hj jamaludin.Setakat hj taik kucing baik tak payah.Kalau robohla seingat aku kat selangor tupun surau kecik yg dibina atas tanah orang.Jawabnya tanah haramla pasal bukan hak kamu. Halal haram kene tahu beza woi hj ngokngek.

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.