Wednesday, January 27, 2010

Gempaq - Dua Kepala Babi Ditemui Di Depan Dua Masjid

gg
/index.php/malaysia/50981-pig-heads-left-at-mosque  
Dua kepala babi yang telah diceraikan dari badannya dilaporkan ditemui di dua buah masjid sekitar lembah Kelang awal pagi tadi. Seorang pegawai Masjid At-Tarmizi, Taman Sentosa, Hazelaihi Abdullah memberitahu  Associated Press (AP) dia terkejut melihat dua kepala babi di pekarangan masjid ketika hendak menunaikan solat Subuh pagi tadi.

Hazelaihi juga memaklumkan dia diberitahu sebuah lagi masjid berdekatan telah menjadi mangsa kejadian yang serupa.


Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar memberitahu AP yang dia cuma dapat mengesahkan satu masjid menjadi mangsa kejadian itu.


Nampaknya rentetan kejadian isu penggunaan nama Allah masih belum selesai. Gereja dan surau sudah dibakar dan kini kepala babi pula diletakkan di pekarangan masjid. 

Mungkin bagi puak-puak yang suka lihat pertelagahan kaum ini, mereka tidak akan berpuashati hingga ada yang tercedera atau terbunuh. Jika pihak polis tidak mengambil tindakan tegas, saya khuatir lepas kepala babi ada pula kepala manusia yang diletakkan di depan masjid, surau atau gereja!




~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.