Sunday, February 21, 2010

Agong & Sultan Diperlekeh Dalam Facebook Najib

Jika tidak silap saya, pernah satu ketika ada blogger yang disiasat polis kerana membenarkan komen-komen sensitif memasuki blognya. Tidak tahulah bagaimana kes itu sekarang. Mungkin dah tutup fail kot kerana dia tak mengaku itu tulisannya sendiri.

Tapi bagaimana jika komen sensitif, apa lagi menyentuh Sultan dan Yang diPertuan Agong ada dalam laman sosial facebook Perdana Menteri sendiri, ia tanggung jawab siapa? Cuba teliti tulisan Faiza Alih dalam  facebook Najib di bawah, wajarkah ia dipaparkan untuk ditertawakan oleh rakyat Malaysia?



Menyatakan Sultan Mizan Zainal Abidin sebagai "orang bodoh-bodoh" dan "selalu kena buli semasa belajar di luar negara" bukan perkara kecil, apa lagi untuk satu laman sosial yang peminatnya menjangkau 100,000 orang. Seratus ribu  orang membaca cerita memperkecilkan kewibawaan Yang diPertuan Agong di dalam facebook Najib dan 100,000 itu boleh menjadi  satu juta atau 10 juta orang apabila setiap pembaca menjaja cerita yang sama kepada orang lain.


Bayangkan jika komen Faiza Alih itu muncul dalam blog anda. Hari ini Faiza Alih muncul dalam blog anda, esok pasti Perkasa, Pekida dan Pewaris akan buat laporan polis atau silap-silap buat demonstrasi kerana anda bersubahat menderhaka Raja!!


~ pendikar gunung kriang

1 comment:

Faiza alih said...

padan muka gazali harris salleh,dia kuat ugut orang,dia panggil orang pukul saya,dia kuat buli orang dan pernah juga memukul saya.dan mungkin niat nak bunuh saya secara bathin kerana saya dah tahu dia langsuir kerana dulu saya tidak tahu sebab dia ambil kepercayaan saya dengan makan bawang besar yang dimasukkan kedalam oven lalu dia makan buat macam apple,gazali harris selalu tiup botol dan berbunyi seperti kapal lalu berkata all aboard,all aboard!gazali harris mengaku islam lalu kuat makan daging babi!nasib baik dia kalah dalam pilihanraya wakil rakyat di pulau banggi,kalau tak,mungkin dia pimpin semua rakyat pulau banggi agar jadi pusher dadah syabu kerana gazali kuat hisap najis dadah syabu,dan gazali juga kuat minum arak.

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.