Thursday, February 18, 2010

Kesian Khairy, Kantoi Depan Laki Rosmah


Mengikut sumber yang dekat dengan Pemuda Umno, kelmarin Khairy Jamaludin (KJ) membawa bersama hampir 40 exco dan ahli Pemuda untuk melakukan kunjungan hormat ke atas Tok Najib. Pertemuan itu berlangsung dari jam 5.15 petang hingga 7 malam di JPM Putrajaya. Pertemuan  diatur oleh KJ untuk memberikan penerangan dan gambaran bahawa tidak ada perpecahan dalam Pemuda Umno.
 
Kononnya sebelum pertemuan berlangsung, KJ telah memberi amaran kepada exconya agar tidak bertanya sebarang soalan kepada Perdana Menteri. Tidak cukup dengan itu, KJ mengawal siapa yang boleh bercakap dan bertanya soalan ketika pertemuan berlangsung.

Umpamanya, jika ada tiga microphone yang menyala lampu mereka serentak akibat ditekan butang untuk bercakap,  KJ yang memberitahu siapa yang boleh terus bertanya. Akhirnya juak-juak pro-KJ sahajalah yang bertanya kepada PM dalam kunjungan hormat itu semalam. Yang mana bukan pro KJ tidak diberikan laluan langsung.

Lalu semasa pertemuan, adalah exco yang membaca skrip yang didraf KJ dengan bertanya soalan kepada Najib tentang jawatan menteri kepada KJ.

Tapi jawapan Najib mengecewakan KJ. Najib meminta KJ menyelesaikan dahulu perpecahan teruk dalam pemuda sebelum bercakap mengenai jawatan untuknya. 

Kesian KJ, kantoi lagi!! Sia-sia saja dia melolong nak tunjuk dirinya hero depan kedutaan Australia pagi kelmarin, tapi hasilnya habuk pun tarak!!


~ pendikar gunung kriang

1 comment:

Anonymous said...

KJ....Kera Jalanan...ahaks ahaks ahaskss...!!

Tu la,dulu kata org..skang nih kan dh kena sumpah ngan beruk...Tak pasal2 jer beruk dituduh suka demo! Tak lama lagi tumbuh ekor plak...

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.