Wednesday, February 24, 2010

Oops...Berita Buruk Ini Diharamkan Dalam Utusan Meloya & Berita Hairan


Saya ciplak berita di bawah ini daripada Harakahdaily. Saya sangat-sangat yakin berita ini tidak akan dapat dibaca dalam Utusan Meloya, Berita Hairan, TV3 Suku dan lain-lain media kerajaan. Ia berita buruk untuk BN yang mengharapkan sebaliknya:  

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyatakan rasa syukur ekoran negeri ini menerima pelaburan sebanyak RM6 bilion pada tahun lepas (2009) sedangkan tohmahan yang dibuat adalah sebaliknya jika Pakatan Rakyat memerintah. 

"Selangor menerima lebih 200 pelabur yang menunjukkan pelaburan yang paling banyak di Malaysia yang memberi erti bila pelaburan bertambah, ekonomi rakyat negeri juga akan bertambah,” jelasnya lagi. Dalam keadaan sekarang pun, tambahnya, kilang-kilang elektronik masih kekurangan sebanyak 15,000 pekerja yang sewajarnya diambil kesempatan oleh pekerja tempatan namun bila diadakan Kempen Jom Kerja, bilangan yang didapati sangat kecil.

Abdul Khalid berkata demikian ketika berucap merasmikan program Semarak Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) yang diadakan di Seksyen 19, di sini malam tadi, yang turut dihadiri Penasihat Ekonomi negeri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Rodziah Ismail.

Sementara itu, ibu bapa kepada pasangan kembar, ‘Aisyah Zulaikha dan ‘Aisyah Zafira, setahun setengah, Ruzita Ismail, 38, dan Mohamad Bahrin, 46, dari Seksyen 8, dekat sini menyatakan rasa gembira kerana anak mereka dapat turut serta dalam Tabung Warisan Anak Selangor (Tawas).

“Saya tidak sangka begini cepat Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat dapat tunaikan janji mereka dengan memberikan RM100 kepada anak-anak yang baru lahir di negeri ini,” jelas gembira di wajah Ruzita kerana menerima terus dari tangan menteri besar dalam majlis itu.

2 comments:

baginda® said...

Salam PGK,

Salam ziarah tuan empunya blog,
saya baginda® ada buat blog baru,
kiranya dapatlah tuan menglinkan blog baru saya ini..

Blog ini adalah blog ke dua Era Pasca, Blog ini mengumpulkan himpunan entri-entri dari artikel pilihan dari Blogger Pakatan Rakyat..

Diharap mendapat sambutan.. Jika Puak gerombolan menghack blog PR yang lain pun kita masih ada backup entri serta maklumat yang anda semua sudah buat dan entrikan di blog anda...

Dan ia menjadi salah satu blog Pakatan Rakyat yang baru..
Sekian...

Sila tinggalkan link anda sekali untuk saya mengk=linkan sekali blog anda sama..

sila ke link Berita Hairan Online..

http://beritahairanon9.blogspot.com/

pendikar gunung kriang said...

Salam baginda,

Terima kasih atas daya usaha tuan. Saya akan link ke blog tuan.

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.