Tuesday, February 23, 2010

Umno: Dah La Tak Dak Teloq, Kurang Ajaq Pula!!


Kelmarin Pemuda Umno Pulau Pinang yang kecut teloq tu menyatakan depa enggan berdebat dengan Pemuda PR mengenai isu Melayu Pulau Pinang. Depa bagi alasan hanya nak berdebat dengan Guan Eng. Mungkin bagi depa, Pemuda PR tak setaraf dengan Pemuda Umno. Pemuda Umno hanya setaraf dengan Ketua Menteri. Depa lupa bahawa mengikut protokol, Ketua Menteri dan Menteri Besar itu setaraf dengan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, sebab itu gelaran bagi mereka ialah YAB. Jadi kalau nak berdebat, Guan Eng wajar berdebat dengan Najib atau Muhyidin, bukan dengan Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang yang masih belum baligh itu.

Oleh itu, jika Pemuda Umno ingat Ketua Menteri setaraf dengan depa, depa silap besar. Bukan saja silap besar tapi bangang yang amat besar!.

Dan hari ini harakahdaily melaporkan satu lagi berita bangang dari kem Umno: surat cabaran debat dari Pemuda PR telah dikoyak-koyak oleh Pemuda Umno. Berita mengenainya ada dalam Astro semalam.

Perangai mengoyak-ngoyak surat ni perangai budak-budak. Orang dewasa dan berakal waras, jika terima surat saman yang tak masuk akal pun dia akan simpan sebagai rekod. Tapi geng Umno yang koyak surat tu macam budak-budak jahat yang kurang ajar.

Yang malangnya Pemuda Umno ni ialah dah la kecut teloq, kurang ajar pula!!

~ pendikar gunung kriang

No comments:

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.