Wednesday, March 17, 2010

Apa La Menteri Dua Ekor Nie, Apa Jadi Dalam Kementerian Pun Tak Tau

kk

Apa la Menteri dua ekor ni. Apa yang jadi dalam Kementerian depa pun, depa tak tau! Ciss!!!

Seperti yang dilaporkan dalam Kosmo hari ini, Menteri Dalam Negeri, DS Hishamuddin Hussein dan Menteri Pembangunan Wanita, DS Shahrizat Jalil tidak mengetahui kewujudan kedai menjual gajet sex yang menjual bahan terlarang itu secara terbuka, walaupun Kosmo telah mendedahkannya perkara itu lebih seminggu yang lalu.

Kedua-kedua Menteri ini bagaimana pun berjanji akan menyiasat isu tersebut dan "akan mengambil tindakan tegas" bagi mengatasinya.

Tak taulah di mana salahnya hingga Menteri pun tidak tahu hal-ehwal Kementerinnya. Menteri tak baca surat khabarkah? Ini  bukan soal kecl, ia soal menyentuh moral masyarakat kita. Kita sudah banyak dibebani dengan soal keruntuhan akhlak masyarakat dan jangan pula ia ditambah lagi akibat kewujudan kedai-kedai sex ini. Bila namanya Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin seharusnya tahu banyak perkara yang berlaku dalam negerinya. Bukan setakat arah polis jangan keluar permit kepada majlis yang dianjurkan Pakatan Rakyat. Bukan setakat tangkap orang dan sumbat dalam ISA. Bukan setakat dengan suara lembik mengugut nak tangkap orang itu, orang ini. 

Menteri Pembangunan Wanita ini pun kena tahu semua hal wanita. Tidakkah dia tahu lebih separuh dari pengunjung kedai gajet sex ini adalah wanita? Bukan saja jenis wanita sexy atau wanita kepala separuh telanjang seperti stail Shahrizat, tapi juga jenis bertudung lengkap pun turut mengunjungi kedai gajet sex itu.

Setahu saya dari pengalaman bekerja di beberapa Kementerian, ada pegawai khas di Kementerian yang akan membuat potonggan berita-berita dalam akhbar untuk dimaklumkan kepada Menteri. Dengan itu Menteri dapat bertindak mengatasi sesuatu isu dengan cepat. Tak tahulah sama ada amalan itu masih terpakai atau memang menteri kita malas baca akhbar? (Mungkin depa pun tahu akhbar pro-Pemerintah itu banyak memuatkan berita palsu?)

~ pendikar  gunung kriang

1 comment:

Anonymous said...

Habis masa lantik BN/UMNO memerintah kita. Duit rakyat depa songlap tapi kebajikan rakyat di permain2kan...

Menteri2 UMNO buat bodoh tak tahu info...padahal staf nya RAMAI.

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.