Friday, March 5, 2010

Harussani Sedang Praktis Jadi Tukang Karut Wayang Kulit

k


Siapa kata ulamak orang suci dan lurus? Siapa kata Mufti yang suka mengeluarkan fatwa tidak sedar hukum mereka-rekakan cerita itu berdosa? 

Ahli Majlis Syura Ulama PAS, Ustaz  Ahmad Awang membuktikan ulamak seperti Mufti Perak,  Tan Sri Harussani Zakaria bukan saja manusia biasa, tapi manusia kaki temberang! Buktinya, Harussani telah menokok tambah perbualan mereka ketika Mufti Perak itu menghubunginya bagi memujuk PAS untuk bersama Umno menubuhkan kerajaan perpaduan di Perak selepas pilihan raya umum 2008.

Ustaz Ahmad  menyatakan demikian ketika mengulas kenyataan Harussani, dalam program dialog Zaaba di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) semalam, yang mendakwa dia ada bercakap telefon dengan Ustaz Ahmad Awang, tapi Ustaz Ahmad  "dengan angkuh" menolak cadangan kerajaan perpaduan Pas-BN.

Antara perkara-perkara tokok tambah Harussani dalam perbualan telefon 10 minit itu ialah kononnya mufti Perak itu memberitahunya yang cadangan kerajaan perpaduan  Pas-BN telah mendapat perkenan baginda Sultan. Perbualan telefon mengenai perkara itu tidak berlaku pada malam tersebut, ia adalah tokok tambah bekas Mufti itu kemudian, kata Ustaz Ahmad. Begitu juga perbualan tentang ayat al-Quran dan hadis itu juga tidak ada. Ia juga direka-reka kemudiannya, katanya seperti yang dilaporkan Malaysiakini.
 
Kesian Harussani, tak pasal-pasal kerana suka menokok tambah cerita penglipur lara, kena tiga empat biji peluru Ustaz Ahmad Awang. Kantoi!! Tapi tak apalah, sekurang-kurangnya bila sudah pencen nanti, Harussani boleh jadi tukang karut di mana-mana pentas wayang kulit. Sebagai tukang karut wayang kulit, Harussani boleh tokok tambah cerita sesuka hatinya, kerana cerita yang dipentaskan tiada kena mengena dengan sesiapa yang telah hidup maupun mati.
 
~ pendikar gunung kriang

2 comments:

Anonymous said...

selit sikit je ye, gua tengok si harusani tu mufti cap ayam berkepala lambang UMNO-BN, sanggup buat apa saja kerana UMNO-BN, harap jawatan je mufti, tapi tak de akai, semoga dia pun mendapat balasan dari Allh SWT sekiranya bersekongkol dengan UMNO-BN haramjadah, kalau dah mufti, buat le keje mufti supaya orang menghormati lu sebagai mufti, jangan le jadi mufti politik yang pro BN, harap tua je, tapi bodoh

anakwatan said...

isshh...isshhh.....isshhh.... memang dunia dah akhir zaman nak sampai kepenghujungnya. betoi la apa yg Nabi tinggalkan kepada kita dulu dimana diakhir zaman ini akan ada ulamak2(ulaq dalam semak) yang jahat tak ubah seperti mufti perak ni.yang dia dok kalut jaga umno tapi bab aqidah umat iskam dia tak peduli sangat, bab artis2 dok telanjang bogey,kilang arak bersepah-sepah,pusat2 judi,program TV yg dah jadi mcm cerita lucah,program hiburan realiti,cerita2 hantu yg nyata menjatuhkan aqidah umat islam tak dak pulak dia bermati-matian nak keluaqkan fatwa haram kepada pemerintah dan stesyen2 TV supaya hentikan semua tu.harap2 dia cepat2 tobat sebelum mati saya takut syahadah dia tak sama mcm org islam lain mgkin diamengucap dulu,kini dan selamanya.....UMNO.

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.