Monday, March 22, 2010

Rosmah Idola 60% Rakyat Malaysia...Ha...Ha...Ha...

Menteri Kesihatan, DS Liow Tiong Lai berkata 60% daripada rakyat Malaysia menghadapi masalah kegemukan. Lebih membimbangkan, 20% daripada kanak-kanak dan remaja Malaysia turut mengalami masalah sama. Katanya, berdasarkan Indeks Jisim Badan (BMI), sebanyak 30% rakyat Malaysia berusia 18 tahun ke atas menghadapi masalah terlebih berat, manakala 30% lagi mengalami obesiti.

Tapi apa nak herannya jika orang Malaysia gemuk-gemuk belaka. Tengok saja cara makan orang Malaysia - pakai hentam saja. Pagi makan nasi lemak atau roti canai campur teh tarik, tengahari makan nasi penuh pinggan dan malam makan lagi yang berat-berat belaka. Hingga tengah malam gerai makanan tetap dipenuhi orang. Makan dan makan....

Dan satu lagi apa nak herannya rakyat Malaysia ramai yang gemuk, sebab idola mereka juga ramai yang gemuk. Salah seorang idola gemuk rakyat Malaysia itu ialah wanita yang badannya macam tong ini:



Kesian awek Jepun tu....Nak ikat kain di pinggang Rosmah yang besar itu pun susah!!!

Catatan: Berat badanku selalu di bawah BMI...Har-hari joging!!

~ pendikar gunung kriang

1 comment:

Anonymous said...

ko ni mesti nerd kn? kurus cm tulang, rambut kering. brani cakap cm nie dlm internet je. kat luar, nk mintak sudu kat kedai makan pon penakut.

Post a Comment

Pengendali blog tidak bertanggung jawab atas komen yang disampaikan. Komen yang disampaikan adalah tanggung jawab anda sendiri.